> Jak przygotować dobry folder reklamowy?

Jak przygotować dobry folder reklamowy?

Standardowe foldery reklamowe to przeważnie czterostronicowe materiały marketingowe, które mogą być składane lub zszywane. Umożliwiają przedstawienie wybranej oferty jak np. menu restauracji, kredytu w banku czy promocji w biurze podróży w zgrabnej formie. Powodzenie tej formy reklamy zależy jednak nie tylko od samej treści, ale również od tego, jak ona zostanie zaprezentowana.

Sporządzenie projektu

Potencjalny klient zainteresuje się reklamą wtedy, gdy przekaz będzie dla niego czytelny. Folder reklamowy musi przede wszystkim przykuć uwagę hasłem i stroną wizualną. Wiąże się to z wysokiej jakości fotografiami, odpowiednio dobranymi kolorami i zachowaniem właściwych proporcji. W folderach często operuje się kolorami takimi, jakie firma ma w logo. Przemyślany projekt musi uwzględniać także, kim jest potencjalny odbiorca. Dobór kolorów, poziom dostarczanych informacji i ich ilość powinny odpowiadać grupie docelowej. Zazwyczaj nie umieszcza się w tzw. treści eksperckich. Ma to być reklama nakłaniająca do dalszego kontaktu, a nie zbiór wszystkich możliwych informacji na temat produktu lub usługi. Czynniki te zostaną zachowane, jeśli projektem zajmie się doświadczony grafik.

Różne formy przyciągnięcia uwagi

Choć projektant odpowiada za stronę wizualną, efekt jest zależny od drukarni. Folder reklamowy powinien być wydrukowany na papierze wysokiej jakości. Druk musi zapewniać dobre nasycenie kolorów, co zależy od metody uszlachetniania. W celu utrwalenia druku i zwiększenia odporności papieru na zawilgocenie, foldery powleka się folią matową, błyszczącą lub soft-touch, która stwarza efekt miękkiego dotyku. Można także zastosować lakier UV zabezpieczający druk przed uszkodzeniami zewnętrznymi. Ciekawą formą znakowania logo, nazwy firmy lub hasła jest tłoczenie. Przy zastosowaniu odpowiedniej formy można stworzyć termodruk zwany też hot-stamping. Jest to pozłacanie lub posrebrzanie napisów.

Inwestuj w reklamę bez przepłacania

Format, zawarta treść i jego wykonanie zależą także od tego, gdzie folder reklamowy ma być wykorzystywany. Event na świeżym powietrzu wymaga zastosowania technologii, która sprawi, że papier nie zniszczy się, gdy zacznie padać deszcz. Z drugiej strony płacenie za drogie technologie tylko po to, by zareklamować krótkookresową ofertę, może mijać się z celem. Najbardziej opłaca się inwestować w materiały marketingowe w dużej ilości. W takim przypadku świetnie sprawdzą się drukarnie offsetowe. Folder jest formą pośrednią między ulotką a katalogiem. Oznacza to wykonanie, które przyciągnie uwagę i zatrzyma odbiorcę na dłużej.

 

Plansza informacyjna PFR