Co powinien zawierać katalog firmowy?

Jednym z elementów reklamowych, które dodają przedsiębiorstwu prestiżu, jest katalog reklamowy. Dla mniejszych firm jest dużą inwestycją, dlatego ważne jest, aby był zaprojektowany z pomysłem, aby przełożył się na faktyczne zyski dla przedsiębiorstwa. Bez odpowiedniej reklamy trudno odnieść sukces, natomiast odpowiednio wykonane katalogi firmowe z pewnością przełożą się na większą popularność wśród klientów zyskanych na przykład na targach, czy po spotkaniach z przedstawicielem handlowym.

Co warto zawrzeć w katalogach firmowych?

W tworzeniu i druku katalogów reklamowych najważniejszy jest zbiór profesjonalnych fotografii produktowych, które ukażą sprzedawane obiekty w jak najlepszym świetle. Warto ukazać dane produkty w ich naturalnym otoczeniu. Jeśli w katalogu będą przedstawione zabawki, świetnie je zaprezentujemy w otoczeniu uśmiechniętych dzieci, natomiast sportowe ubrania najlepiej zadziałają na wyobraźnię, gdy zostaną pokazane na stylowych biegaczach, czy rowerzystach. 

Bardzo ważne są treściwe i konkretne opisy bez zbędnych informacji. Dobrym pomysłem są zwięzłe tabele, gdzie zawrzemy atuty, funkcjonalności i główne cechy przedmiotów. W momencie styczności klienta z katalogiem najbardziej liczy się szybkie przekazanie interesującej go informacji. Bardzo istotne jest także właściwie rozplanowanie tekstu i odpowiedni dobór koloru i typu czcionki.

Jaka estetyka katalogu będzie najlepsza?

Gdy zdecydujemy się już na zawarcie określonych zdjęć produktów, powinniśmy zdecydować się na ich układ w katalogu. Najlepiej, aby był przejrzysty. Szczególnie promowane produkty możemy zawrzeć na pojedynczej stronie, z kolei na resztę wystarczy po pół strony. Nie zapomnij o spisie treści na początku i tłumaczeniu, jeśli planujesz też rozwój na zachodnim rynku.

Plansza informacyjna PFR