> Jakie elementy musi mieć dobra ulotka reklamowa?

Jakie elementy musi mieć dobra ulotka reklamowa?

Mimo, że internet powoli przejmuje każdy aspekt naszego życia, w tym podejście do reklamy, to jednak ulotki w papierowej formie wciąż mają ogromne znaczenie. Dzięki swojemu niewielkiemu formantowi są bardzo uniwersalne, a jednocześnie dają możliwość stworzenia ciekawej kompozycji. Jednak jakie elementy powinna zawierać ulotka reklamowa, by rzeczywiście spełniać swoje zadanie? I dlaczego oprócz treści duże znaczenie ma także jakość wykonania? Na te i inne pytania odpowiadamy w naszym artykule.

Co powinna zawierać ulotka reklamowa?

Tworzenie ulotki reklamowej powinniśmy zacząć przede wszystkim od określenia naszej grupy docelowej, czyli przemyślenia dla kogo i w jakim celu tworzymy dany materiał graficzny. Dzięki odpowiedzi na to pytanie łatwiej będzie wybrać jeden określony pomysł, który zostanie konsekwentnie zrealizowany. Warto przy tym pamiętać, że styl materiałów graficznych powinien być dopasowany do rodzaju prowadzonej działalności: inna kompozycja sprawdzi się w przypadku pizzerii, a inna jeśli chodzi o luksusowy hotel.

Jakie elementy powinny znaleźć się w projekcie ulotki reklamowej? Okazuje się, że nie ma jednego, określonego wzoru, którym trzeba się kierować. Główna zasada brzmi: należy zawrzeć wszystkie informacje niezbędne do tego, by klient skorzystał z naszej oferty. Całość musi zostać przedstawiona w sposób prosty i jasny, ale jednocześnie przystępny, ciekawy, a często nawet zaskakujący. Najważniejsze elementy to m.in. nazwa firmy, nazwa produktu, nazwa usługi, logo firmy, a także opis usługi lub produktu, który oferujemy. Wskazane jest także podanie adresu strony internetowej oraz informacji, gdzie można znaleźć firmę w social media.

Bardzo ważne jest pamiętanie, że ilość informacji nie może być zbyt duża – pozwoli to uniknąć przytłoczenia. Co więcej, w dzisiejszych czasach sam tekst nie jest już wystarczający. Przy natłoku informacji, jakie docierają do nas każdego dnia, kluczowe znaczenie ma przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Konieczna jest więc warstwa graficzna, czyli odpowiednie ułożenie elementów, a także zastosowanie przemyślanych szczegółów graficznych.

Dobrze wykonana ulotka powinna być kreatywna, oryginalna, czytelna, a jednocześnie osadzona w aktualnych trendach. Należy pamiętać o:

  • wykorzystywaniu języka korzyści, który zachęci klienta do skorzystania z usługi,
  • użyciu chwytliwych haseł, które zapadają w pamięć, 
  • zastosowaniu tzw. call to action, czyli wezwania do działania. 

Ciekawym pomysłem jest także stworzenie ulotki z dołączonym kodem rabatowym, który jeszcze bardziej zachęci klienta do pierwszej interakcji.  

Profesjonalny druk ma znaczenie

Jak więc widać ulotka reklamowa, mimo swoich niewielkich rozmiarów, daje duże możliwości projektowe. Warto jednak pamiętać, że sama treść to dopiero połowa sukcesu. Drugim istotnym czynnikiem jest wysoka jakość wykonania, czyli skorzystanie z usług profesjonalnej drukarni.

Jeśli więc chcesz stworzyć najwyższej jakości materiały graficzne, które przyczynią się do rozwoju Twojej firmy, sprawdź naszą ofertę. Jako drukarnia z dużym doświadczeniem oferujemy możliwość drukowania najróżniejszych ulotek – odmiennych pod względem formatu, sposobu składania, kolorów i stylu. Do każdego projektu podchodzimy indywidualne, ustalając szczegóły z klientem. Jesteśmy elastyczni, działamy z ogromną starannością i korzystamy z najnowszych metod. Dodatkowo dzięki wykorzystaniu zdobień, takich jak lakier, czy folia, tworzymy projekty o najwyższej wartości wizualnej. 

Nie czekaj. Już dziś sprawdź naszą ofertę i przekonaj się, jak wiele znaczy starannie zaprojektowana ulotka reklamowa.

Plansza informacyjna PFR