Chociaż duża część naszego życia przebiega obecnie z wykorzystaniem narzędzi elektronicznych (szczególnie smartfonów), to jednak wydania papierowe wciąż cieszą się ogromną popularnością. Każdego roku jednym z najczęściej wybieranych rozwiązań są kalendarze książkowe. Z czego wynika ich niesłabnąca popularność? I jaką technikę druku warto wybrać, by stworzyć wysokiej jakości propozycje? Na te i inne pytana odpowiadamy w naszym artykule.
Kalendarze książkowe to uniwersalne gadżety, które każdego roku są wybierane przez odbiorców w każdym wieku. Sprawdzą się zarówno jako prezent lub rozwiązanie, jak i narzędzie, które pozwoli nam samym starannie zaplanować nadchodzące miesiące. Dzięki swojej wygodnej formie oferują przejrzysty obraz zaplanowanych zadań i pozwalają na lepsze zorganizowanie czasu.
Lista zalet kalendarzy książkowych jest naprawdę długa. Oto niektóre z nich:
Jednak jak stworzyć kalendarz książkowy, który będzie połączeniem estetki i funkcjonalności, a przy tym zachwyci odbiorców? Kluczowe znaczenie ma dobranie odpowiedniej techniki drukowania. Do wyboru dostępne są dwie podstawowe metody, czyli druk cyfrowy i druk offsetowy. Czym charakteryzują się obie opcje?
W przypadku druku cyfrowego stosowane są elektrofotograficzne maszyny drukarskie, a wydruki przesyłane są bezpośrednio z komputera. Do głównych zalet techniki zaliczamy wysoką jakość, dużą szybkość działania, a także możliwość personalizacji.
Z kolei druk offsetowy dedykowany jest dla projektów realizowanych w dużych nakładach — tylko wtedy możliwe jest osiągnięcie opłacalności. Jednak podobnie, jak w przypadku druku cyfrowego do jego zalet należy wysoka jakość i precyzja.
Jak widać, obie techniki pozwalają stworzyć produkty o doskonałym wyglądzie. Kluczowe znaczenie ma jednak zaplanowanie, w jakim nakładzie chcemy tworzyć kalendarz książkowy. Zgodnie z charakterystyką obu rozwiązań, druk cyfrowy sprawdzi się w przypadku mniejszych, bardziej spersonalizowanych projektów. Z kolei druk offsetowy będzie niezastąpiony w przypadku dużych, wręcz masowych produkcji.