Jak dobrze zaprojektować kalendarz firmowy?

Gadżety reklamowe z logo firmy to jedna z metod marketingu, która z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Takie upominki mogą przybierać różną formę, jednak każda z nich jest skuteczna, ponieważ stanowi ciekawą, nieoczywistą reklamę. Przykładem szczególnego gadżetu reklamowego są kalendarze firmowe. Dlaczego są one tak popularne? I jak stworzyć profesjonalny produkt, który spodoba się naszym klientom? Na te i inne pytania odpowiadamy w naszym artykule.

Dlaczego kalendarze są tak popularne?

Kalendarze firmowe są elementem identyfikacji wizualnej marki. Dobrze dobrane stanowią spójną całość z innymi gadżetami i oznaczeniami wykorzystywanymi przez firmę. Są elementem wizerunkowym, który warto wręczyć zarówno klientom, jak i osobom współpracującym w codziennych zadaniach. Wykorzystanie kalendarzy ma ogromne znaczenie i może nawet pozwolić na zdobycie przewagi nad konkurencją.

Tym bardziej że produkty te są dostępne w różnych rozmiarach i kształtach. Niektóre ich rodzaje to kalendarze ścienne trójdzielne, kalendarze ścienne spiralowane, kalendarze ścienne listwowane, kalendarze planery, kalendarze piramidki, czy kalendarze listkowe. 

Jak zaprojektować kalendarz firmowy?

Aby kalendarz rzeczywiście był produktem, który wpływa pozytywnie na odbiór firmy, bardzo ważne jest jego staranne zaprojektowanie. Pierwszym krokiem powinien być wybór formatu i układu. Gdy już ustalimy podstawowe parametry, konieczne staje się rozmieszczenie kolejnych elementów, takich jak logo firmy, jej nazwa, czy hasło lub grafika kojarzone z naszą działalnością. Szczegóły te powinny być wyraźnie widoczne jednak nienachalne, tak aby nie zakłócały odbioru całości.

Profesjonalny kalendarz firmowy powinien być także estetyczny. Jego kolorystyka i zastosowane dodatki muszą nawiązywać do rodzaju prowadzonej działalności. Dla przykładu salon beauty kojarzony jest zazwyczaj z pastelowymi barwami lub kolorami, takimi jak złoto lub srebro, które oznaczają luksusem. Z kolei jeśli prowadzimy domową restaurację, warto wykorzystać odcienie, które kojarzą się z ciepłem i rodzinną atmosferą. Takie połączenie sprawi, że kalendarz już na pierwszy rzut oka będzie dopasowany do naszej firmy i profilu jej działania.

Dodatkowo ważne jest pamiętanie, że:

  • kluczem do sukcesu jest prostota i tworzenie zrozumiałego przekazu, który trafi do odbiorcy,
  • warto zorientować się, jakie są najnowsze trendy i jak można je wykorzystać przy tworzeniu projektu,
  • kalendarz firmowy powinien być wykonany w sposób profesjonalny, co oznacza, że jego stworzenie warto powierzyć profesjonalnej drukarni.
Plansza informacyjna PFR