Foldery reklamowe. Co musisz o nich wiedzieć?

Foldery to jedne z najchętniej stosowanych prospektów reklamowych, będące nieodłącznym elementem kampanii marketingowej. Są objętościowo większe niż ulotki, dlatego pozwalają zawrzeć większą ilość informacji o firmie. Na skuteczność ich oddziaływania wpływa estetyka wykonania, oryginalny projekt graficzny i interesujący content. Cechą charakterystyczną folderów reklamowych jest szersza prezentacja oferty firmy, obejmująca nie tylko standardowe elementy graficzne, ale również dane statyczne czy wykresy.

Jakie są zalety folderów reklamowych?

Foldery reklamowe są źródłem komunikacji z klientami firmy. Ich przygotowanie nie generuje dużych kosztów, dlatego na tą formę reklamy mogą sobie pozwolić nawet mniejsze przedsiębiorstwa. Elegancka forma prezentacji oferty firmy podnosi ich prestiż i wzbudza zaufanie odbiorców. Kolportaż folderów reklamowych jest również skuteczną techniką budowania świadomości marki. Dobry branding to troska o zachowanie ciągłości identyfikacji wizualnej firmy. Foldery reklamowe to sprawdzony sposób na zachowanie spójnej całości przekazu marketingowego i wykreowanie pozytywnego wizerunku marki w świadomości konsumentów. Wyróżnienie loga firmy, hasła przewodniego, firmowej kolorysytki oraz misji to elementy absolutnie niezbędne.

Foldery reklamowe bardzo często spotykane są na targach branżowych, gdzie producenci dołączają je do sprzedawanych produktów. Nie może ich także zabraknąć na spotkaniach biznesowych, konferencjach czy wyjazdach służbowych.

Czego nie może zabraknąć w folderze reklamowym?

Foldery reklamowe są dużo bardziej wymagające na etapie projektowania niż ulotki. Przede wszystkim wyższa jest ich wartość merytoryczna. Warto skupić się przede wszystkim na funkcji komunikacyjnej, a nie perswazyjnej. Klient, sięgający po folder reklamowy, oczekuje konkretnych informacji na temat produktów i usług. W sytuacji, gdy zamiast rzetelnych danych otrzyma standardowe chwyty promocyjne – może poczuć się oszukany. Z tego powodu obok miarodajnych informacji i fotografii, w folderze reklamowym należy również umieścić instrukcje użytkowania, cenniki towarów czy referencje. Pamiętajmy, że wybrana grafika musi wywoływać pozytywne skojarzenia, a zamieszczone opisy powinny być zwięzłe i przejrzyste. W przypadku większych firm rekomenduje się stworzenie kilku folderów, przedstawiających konkretne grupy produktów. Przygotowując content do folderu należy wystrzegać się języka specjalistycznego – posługiwanie się słownictwem technicznym może być sygnałem dla potencjalnego klienta, że nawiązanie porozumienia będzie utrudnione. W folderze warto zawrzeć praktyczne porady, które klient będzie mógł wykorzystać. Sprawdzonym rozwiązaniem jest również cykl artykułów tematycznych.

Niemniej ważne są również aspekty techniczne przygotowania folderów reklamowych. Najczęściej drukowane są one w technice offsetowej, która umożliwia wykorzystanie dodatkowych opcji uszlachetnienia druku. Standardowe foldery występują w wersji składanej. Najprostszy jest arkusz papieru złożony na pół, ale popularne jest również składanie zygzakowate lub w typie tryptyku. Foldery reklamowe mogą być również szyte, klejone lub szyto-klejone. W takich rozwiązaniach zazwyczaj stosuje się format A4. Popularne jest także nietypowe łączenie w formie oprawy spiralnej. Istotny jest wybór rodzaju i gramatury papieru. Można zdecydować się na papier ozdobny, fakturowany, kredowy lub niepowlekany. Gramatura może wahać się od 90 do nawet 350 g/m2.

Plansza informacyjna PFR