Dlaczego teczki reklamowe to ważny element biznesu?

Prowadzenie własnego biznesu to tak naprawdę umiejętność kontrolowania różnych aspektów jego działania. Kontakt z klientami, dostawcami, marketing, księgowość czy reklama to tylko kilka z wielu rzeczy, które właściciel firmy musi mieć pod kontrolą. Do tego każdą z tych spraw rozpatrywać można w skalach mikro i makro. Dziś chcemy skupić się na temacie związanym z reklamą i to temacie, który często bywa pomijany albo zapominany, a wiąże się z wizerunkiem całej firmy. Mowa o teczkach reklamowych, czyli czymś z pozoru niewielkim, ale na co klienci zwracają uwagę. Spróbujmy zatem odpowiedzieć dziś na pytanie: dlaczego teczki reklamowe to ważny element biznesu?

Reklama a drobne rzeczy

Zacznijmy może jednak od tego, dlaczego tak naprawdę warto pamiętać o drobnych rzeczach mających niewątpliwy wpływ na reklamę i wizerunek firmy. Takie rzeczy często są wykorzystywane w bezpośrednim kontakcie z klientem, więc działają zupełnie inaczej niż duże kampanie reklamowe. Wielkie reklamy billboardowe, happeningi czy inne tego typu formy bez wątpienia budują świadomość istnienia konkretnej marki i zwiększają rozpoznawalność danej firmy czy jej logo. Jednak drobne elementy reklamowe działają inaczej. Budują zaufanie klienta do firmy i powodują, że w konkretnej sytuacji będzie on wiedział, gdzie się zgłosić. Do tego drobniejsze elementy reklamowe, które są spersonalizowane pod konkretną firmę, stanowią swoisty rodzaj wizytówki, który zostaje z klientem i w razie potrzeby będzie zawsze pod ręką. Warto więc, aby każda firma, bez względu na to czy jest firmą małą czy też bardzo dużą, nigdy nie zapominała o takich mniejszych elementach reklamy, które potrafią mocno oddziaływać na klientów.

Teczki reklamowe – dlaczego warto o nich pamiętać?

Jednym z takich wspomnianych wyżej aspektów reklamowych są teczki ofertowe, zwane też firmowymi. Czym one są? To rodzaj teczek na dokumenty, które są spersonalizowane pod konkretną firmę. Teczki takie są wykorzystywane do przechowywania różnego rodzaju dokumentów, zarówno w firmie, jak i podczas przekazywana ich klientowi. Jak wspomnieliśmy, są one świetną wizytówką firmy i wskazują na to, że firma poważnie podchodzi zarówno do klienta, jak i do swojej misji. W końcu dokumenty można przechowywać czy przekazywać w zwykłych, szarych czy kolorowych teczkach, ale teczki firmowe znacznie podnoszą prestiż firmy i to relatywnie niewielkim kosztem.

Teczki takie świetnie sprawdzają się również jako forma promocji firmy wykorzystywana podczas szkoleń czy konferencji. Teczki takie umożliwiają zachowanie porządku, a przy tym każda osoba może otrzymać odpowiednie komplety dokumentów bez obawy, że jakiekolwiek luźne kartki gdzieś się zapodzieją.

Reasumując, podkreślmy jeszcze raz, że w kontaktach biznesowych bardzo ważne jest to, aby klienta czy kontrahenta traktować jak najlepiej i jak najbardziej profesjonalnie. Zatem jeśli wręczamy mu jakiekolwiek dokumenty – na przykład wyceny, oferty, materiały promocyjne czy umowy – warto zadbać o to, aby znalazły się one w odpowiedniej oprawie.

Rodzaje teczek reklamowych

Skoro poruszamy temat teczek reklamowych, powiedzmy też o ich rodzajach. Ogólnie teczki tego typu dzielimy na dwa podstawowe rodzaje, czyli teczki jednobigowe i dwubigowe. Czym się one różnią? Otóż, teczki jednobigowe nie posiadają typowego grzbietu, w związku z czym pomieszczą do kilkunastu kartek papieru. Natomiast dwubigowe teczki posiadają grzbiet – przeważnie o grubości około 5 mm – dlatego spokojnie pomieszczą nawet do kilkudziesięciu kartek papieru. Wybór jednej z tych opcji pozwala więc pomieścić określoną liczbę kartek. Warto o tym pamiętać decydując się na zamówienie którejś z opcji.

Same teczki wykonywane są zazwyczaj w druku offsetowym, który pozwala uzyskać wyjątkową jakość, a w połączeniu z odpowiednim papierem, często kredowym oraz odpowiednią gramaturą, tworzy piękny materiał reklamowy, który sprawdzi się w każdej firmie.

Plansza informacyjna PFR