Czy katalogi reklamowe to przeżytek?

W dobie Internetu wydawać by się mogło, że tradycyjne formy reklamy, jak ulotki, plakaty, broszury czy katalogi, zostały zupełnie zdominowane przez wirtualny marketing. Okazuje się jednak, że fizyczne formy reklamy są wciąż bardzo popularne i inwestują w nie wszystkie firmy. Jaka jest rola tradycyjnych katalogów reklamowych i na czym polega ich przewaga nad reklamami wirtualnymi?

Rola katalogów reklamowych

Chcąc przejrzeć ofertę danej firmy, pierwszym odruchem konsumenta jest sprawdzenie strony internetowej lub mediów społecznościowych. Co w sytuacji, gdy nie mamy pod ręką telefonu, komputera, tabletu lub jesteśmy offline? Wtedy z pomocą przychodzą nam sprawdzone i niezawodne fizyczne formy reklamy, które nie tylko zawierają szczegółową ofertę firmy, ale również bogate portfolio, historię oraz wszystkie informacje na temat danego przedsiębiorstwa. Katalogi reklamowe przydają się szczególnie podczas targów i spotkań, gdzie przedstawiciele handlowi prezentują ofertę handlową klientom czy partnerom biznesowym. W Internecie klienci mogą wybierać z setek różnych ofert, natomiast katalog zapewnia większą skuteczność przekazu. Klient otrzymuje go bezpośrednio od przedstawiciela, co personalizuje i wzmacnia relację między usługodawcą, a potencjalnym usługobiorcą. Dodatkowo fakt, że to firma sama stara się dotrzeć do klienta, a nie odsyła go do strony internetowej, buduje jej pozytywny wizerunek oraz wzbudza zaufanie konsumentów.  Wręczając klientom katalog reklamowy należy pamiętać, że musi być profesjonalnie i starannie wykonany, gdyż to on w tym momencie stanowi wizytówkę firmy i świadczy o jej prestiżu. Istotna jest jakość wydania katalogu reklamowego, rodzaj papieru, design, jego przejrzystość i estetyka, które sprawią, że klient chętniej skorzysta z naszych usług. Oferując konsumentom fizyczne katalogi mamy pewność, że będą mieli w zasięgu ręki całą aktualną ofertę, co pozwala zbudować trwałą relację z marką, skutkującą regularnymi zamówieniami. Warto również zaznaczyć, że istnieje grupa konsumentów, którzy nie są biegli w świecie Internetu, dlatego też fizyczna reklama w postaci katalogu reklamowego będzie uniwersalnym rozwiązaniem dla wszystkich odbiorców.