Co powinna zawierać dobra broszura reklamowa?

Ulotka ma konkretne zadanie do spełnienia. Ma zdobywać klientów, informować o promocji, zaciekawić. Przede wszystkim jednak ma skłonić klienta do działania. W każdym z tych przypadków ulotka powinna wyglądać nieco inaczej. Dlatego w pierwszej kolejności należy określić cel przygotowania ulotki, by zawrzeć w niej odpowiednie informacje.

Dla kogo ta ulotka?

Określenie grupy docelowej ma decydujący wpływ na zawartość i wygląd ulotki. Inaczej będzie wyglądała ulotka przeznaczona dla matek z dziećmi, a inaczej dla seniorów. Ustalenie odbiorcy pozwoli na dobór odpowiednich kolorów, czcionek, zdjęć i treści. Trzeba też pamiętać, że każda ulotka przekazuje niewerbalny komunikat. I to nie tylko treścią, ale wyglądem, gramaturą papieru, fakturą, kolorystyką. Dlatego dobrze jest mieć świadomość, jaki komunikat chcemy przekazać. Czy jest to jakość, profesjonalizm, nowość, czy może taniość? W przypadku ulotki reklamowej gramatura papieru i powierzchnia, którą jest pokryta, dostarcza niewerbalnych informacji, które wpływają na ocenę klienta.

Jakie elementy zawierać powinna skuteczna ulotka?

Kolejnym krokiem po ustaleniu, kto ma być odbiorcą ulotki, jest ustalenie jej zawartości. Nie ma niestety szablonu, według którego można przygotować idealny produkt marketingowy. Na pewno muszą znaleźć się w niej dane kontaktowe, takie jak adres, telefon, adres e-mail, strona internetowa. Ponadto trzeba pamiętać o logotypie firmy, wkomponowanym graficznie w układ ulotki i oczywiście krótkiej ofercie opisowej. Ulotka powinna zawierać wyselekcjonowane elementy graficzne, mające identyfikować i zachęcać do skorzystania z oferty. Istotnym elementem ulotki jest krótkie i chwytliwe hasło. Należy też mieć świadomość, że im mniej na niej treści, tym lepiej. Idealna ulotka reklamowa najlepiej wykorzystuje małą przestrzeń do drukowania, by jak najlepiej przyciągnąć uwagę rynku docelowego. Rozbudowane opisy i dziesiątki zalet, to już przeszłość. Klient nie ma czasu, by poznać całą ofertę firmy. Za to korzyść powinna być widoczna od razu, zaprezentowana wielkimi literami. Ulotka powinna być prosta, czytelna, kreatywna i nieszablonowa. Ale nawet najlepiej opisana oferta bez odpowiednich treści graficznych nie spełni swojego zadania. Trzeba tylko pamiętać, by wykorzystywane infografiki, fotografie lub inne obrazy pochodziły z legalnych źródeł. Fotografie dostępne w sieci czy na innych stronach, są chronione prawem autorskim, pozyskane w sposób nielegalny stanowią problem i dla klienta i dla firmy.

Jeśli nie masz grafika lub nie czujesz się na siłach, by samemu przygotować ulotkę, nie trać czasu na próby i błędy. Zleć jej wykonanie naszej firmie, a my zajmiemy się zleceniem od projektu, po profesjonalny druk.