5 cech dobrego folderu reklamowego

Działania promocyjne to klucz do osiągnięcia sukcesu przez firmę. Foldery reklamowe są jedną z najpopularniejszych form prezentacji przedsiębiorstwa.  Często okazują się niezwykle skutecznie, jednak aby tego dokonać, konieczne jest przestrzeganie kilku zasad. Dobry folder reklamowy powinien zaciekawić klienta oraz sprawić, że zapamięta on jak najwięcej informacji o firmie. Jakie działania należy podjąć, by stworzyć dobry folder reklamowy?

 

  1. Estetyczny wygląd to podstawa

 

Przyciągające wzrok grafiki oraz odpowiednia kompozycja elementów wizualnych znacząco wpływa na odbiór całego folderu reklamowego. Ludzie są wzrokowcami, dlatego przed rozpoczęciem czytania treści zwracają uwagę na ciekawe grafiki. Modne są teraz minimalistyczne, czytelne kompozycje.

 

  1. Proste i ciekawe treści

 

Dobry folder reklamowy powinien posiadać niewielką ilość treści. Łatwe w odbiorze, a przy tym konkretne komunikaty pozwalają klientom dokładnie zapoznać się z ofertą firmy. Wciągające i oparte na hasłach treści pomogą odnieść sukces.

 

  1. Czytelna szata graficzna

 

Zbyt duża ilość komunikatów może powodować dezorientację. Szata graficzna folderu powinna być jak najbardziej przejrzysta. Warto zatem postawić na minimalizm, nie tylko w tworzeniu treści, ale również projektując całą szatę graficzną.

 

  1. Atrakcyjne zdjęcia i grafiki

 

Fotografie oraz interesujące grafiki to pierwsze elementy, na które potencjalny klient zwraca uwagę. Należy sprawić, by charakteryzowały się wysokiej jakości wykonaniem oraz estetycznym wyglądem.

 

  1. Tylko prawdziwe informacje

 

Folder reklamowy powinien zawierać tylko prawdziwe informacje. Ich treść musi być ciekawa. Nie należy przy tym zaniedbywać realności opisywanych stwierdzeń. Klient od razu rozpozna fałszywe komunikaty prezentowane przez firmę.

Plansza informacyjna PFR