ulotka

Ulotka to obecnie wciąż jedna z najpopularniejszych form reklamy. Nie wymaga dużych nakładów finansowych i umożliwia dotarcie do szerokiego grona odbiorców. To skuteczny sposób, aby zaprezentować produkt lub usługę i zachęcić do ich nabycia lub zgłębienia informacji o nadawcy. Bardzo istotny jest efekt zaskoczenia lub zaciekawienia – aby go osiągnąć, należy trzymać się kilku prostych zasad.

Zasada minimalizmu i natychmiastowej korzyści

Dawniej powszechny był pogląd, że na ulotce powinno się zmieścić, jak najwięcej informacji. Wobec nieustannego natłoku wiadomości, metoda ta przestała być jednak skuteczna. Przygotowując ulotkę do druku należy pamiętać, że im mniej tekstu na niej zamieścimy, tym lepiej. Pamiętajmy, że tekst musi być jasny i czytelny – zrezygnujmy z operowania specjalistycznym słownictwem. Potencjalnego klienta należy zachęcić i w tym celu doskonale sprawdzi się obietnica doraźnej korzyści lub wezwanie do działania. Musimy pokazać, co odbiorca zyska dzięki naszemu produktowi lub usłudze. Dobry rezultat przynoszą bony rabatowe, zniżki i promocje oraz informacja o ograniczeniu czasowym oferty. Warto także przedstawić czytelnikowi praktyczną radę, związaną z naszą usługą, którą będzie mógł wykorzystać w przyszłości. Jest duża szansa, że dzięki temu nie pozbędzie się on ulotki od razu. Pozytywny skutek odnosi też używanie słów, będących konkretnym poleceniem, jak „sprawdź” czy „przekonaj się”. Opracowując treść do naszej ulotki, przedstawmy zwięźle zakres działalności i nie zapomnijmy o danych firmy. Szczególnie istoty jest adres strony internetowej lub fanpage’a, do których warto odesłać po większą ilość informacji. Specjaliści zalecają też użycie chwytliwego hasła reklamowego, które zapadnie w pamięć.

 

Estetyka i jakość druku

Niemniej istotna od treści jest szata graficzna i jakość wydruku. Przygotowanie ulotki rozpoczynamy każdorazowo od strony merytorycznej, ponieważ to do niej dopasowuje się następnie grafikę – nigdy odwrotnie. Trzeba mieć na uwadze, że po nieestetyczną ulotkę nikt nie sięgnie, a wręcz może stać się ona antyreklamą naszej firmy. Z tego względu tak ważna jest troska o jej wygląd. Należy poświęcić dużo namysłu nad wyborem odpowiedniej grafiki, aby była ona zgodna z profilem działalności firmy i adekwatna do jej identyfikacji wizualnej. Druk ulotek najlepiej powierzyć zaufanej drukarni, która doradzi we wszelkich kwestiach technicznych i projektowych. Przede wszystkim należy zacząć od wyboru rozmiaru naszej ulotki. Najpopularniejsze formaty ulotek to 1/3 a4, czyli 99×210 mm, a5 – 148×210 mm oraz a6 – 105×148 mm. W druku ulotek istotna jest także gramatura i rodzaj papieru, ponieważ oba te parametry warunkują trwałość produktu. Ulotki zazwyczaj drukuje się w gramaturach 90-350 g. Najczęściej wybieranym podłożem drukowym jest papier kredowy. Należy także pamiętać o spadach, czyli miejscach, które zostaną z ulotki odcięte – przeciętnie spady mają około 3-4 mm, a także o marginesach, minimum 5-milimetrowych. Można się również zdecydować na formę ulotki składanej. Druk ulotek przeprowadza się w technice offsetowej – dla większych nakładów i ilości odbitek powyżej 1000 lub w technice cyfrowej, dla wydruków niskonakładowych. Druk ulotek można również uszlachetnić. Dzięki temu stanie się ona trwalsza, odporna na wilgoć i uszkodzenia mechaniczne (np. przy zaginaniu), a barwy będą bardziej żywotne. Popularnymi technikami uszlachetniania druku jest foliowanie oraz lakierowanie UV. Z pewnością zwiększą one zainteresowanie produktem.