Czy ulotka to wciąż skuteczny nośnik reklamowo-informacyjny?

Podczas korzystania z internetu jesteśmy bombardowani olbrzymią ilością informacji. Podobną cechą charakteryzuje się nasz kontakt z telewizją. Nasz umysł jest przystosowany do selekcjonowania treści, zwłaszcza kiedy mamy ich w nadmiarze. 

Bezpośredni kontakt z odbiorcą

Tradycyjne nośniki reklamowe mają tę przewagę nad internetem, że trudniej je całkowicie zignorować i pominąć. Bezpośredni kontakt z człowiekiem rozdającym ulotki powoduje, że spoglądamy na nią, nawet jeżeli nie jesteśmy nią faktycznie zainteresowani. Zarówno nośnik, jak i sposób jego udostępnienia powoduje, że usługa wychodzi nam naprzeciw i nie zmusza do jej poszukiwania. 

Mały poziom intuicyjności stron internetowych

Z internetem bywa pod tym względem różnie, często strony internetowe są zaprojektowane w mało intuicyjny sposób, co utrudnia odnajdywanie informacji, które uznajemy za wartościowe. Natomiast ilość reklam, które napotykamy podczas wejścia na stronę, raczej nas irytuje i jedynym, czego szukamy, jest czerwony przycisk w kształcie krzyżyka, który ją zamknie. 

Wizualna atrakcyjność ulotek

Ulotka lub broszura informacyjna wydrukowana na dobrej jakości papierze, pachnąca jeszcze farbą drukarską ma pewnego rodzaju urok. Zwłaszcza kiedy dodatkowo jest starannie zaprojektowana. Ludzie mają wiele kreatywnych sposobów ich wykorzystywania, np. jako zakładki na książki, ale często również odnajdujemy je w zakamarkach plecaków i toreb i wtedy dostrzegamy ich potencjał wizualny lub związany z usługą, którą reklamują. Biorąc pod uwagę przesyt informacji, którym charakteryzuje się internet nie zawsze mamy czas powrócić do stron zapisanych w zakładkach lub zarchiwizowanych materiałów. 

Informacje o promocjach i zniżkach

projektowaniu ulotek również liczy się sposób zainteresowania klienta. Często na ulotce najbardziej rzucającymi się w oczy informacjami są te o promocjach, zniżkach, konkursach itp. Badania wykazały, że podobne komunikaty dostępne na reklamach w internecie budzą w nas raczej podejrzliwość i obawę z możliwością zostania oszukanym. Wiąże się to właśnie z bezpośredniością i próbą poszukiwania kontaktu z potencjalnym klientem, jakie daje medium, który jest tradycyjna ulotka i broszura.